2018(e)ko urriaren 31(a)

Nola lagundu diezaiokegu gure eskolako inguruneari?

LH4. mailako ikasleak kurtso honetako lehen PBL-arekin (Problem Based Learning) hasi dira. Aurkeztu izan zaien arazoari konponbide bat bilatu beharko diote.

Arazoa: Gure eskolako inguruari begiratzen badiogu, azkar konturatuko gara gure zaborrak ez ditugula era egokian kudeatzen, beraz, nola lagundu diezaiokegu  gure eskolako inguruneari?

Lan hau martxan jartzeko, egun hauetan pil-pilean telebistan eta sare-sozialetan ibili den surflari baten bideoa ikusi dute, gure ekosistemeei egiten ari garen kalteetaz konturatzeko, eta orain bi lan dauzkate:
1) Kutsadura ikusten duten ingururen bati argazkiak ateratzea (eskolako inguruan, beraien etxeko lorategian edo egunero zeharkatzen duten errekatxoan adibidez). Argazkiak pendrive batean ekarriko dituzte beraien lanerako baliagarriak izango baitira.

2) Eskolan eta patioan sortzen diren plastikozko zaborrak era egokian kudeatzeko ideiaren bat pentsatu beharko dute. Horrekin, talde bakoitzak izango duen lana aukeratuko du. 

Lan honen helburu nagusia, beraiek pentsatzen duten ideiei esker inguruan dauden arazo txikiei konponbide erraldoiak emateko gaitasuna daukatela eta gertuko ekosistemeei egin diezaiekegun kalteetaz konturatzea da. 

Emozioz beterik hasi dute lana eta irakasleak oso pozik gaude izan duten jarrera ikusita.
Zer ideia bururatuko zaizkie gure txikiei?


El alumnado de 4º de Primaria ha empezado con su primer PBL (Problem Based Learning) de este curso. Para ello, tendrán que dar solución a un problema que se les ha planteado. 

Problema: Si observamos el entorno de nuestro colegio, podremos observar que no realizamos una buena labor con la gestión de nuestras basuras, por ello, ¿cómo creéis que podemos ayudarle al entorno de nuestro colegio?

Como inicio a este trabajo, han observado un vídeo de un surfista que critica el estado de nuestras costas y que tanto está recorriendo los telediarios y las redes sociales. Con ello, se pretende hacerles conscientes de lo que genera una mala gestión de nuestros residuos. Tras esto, se les pusieron dos tareas:
1) Realizar fotos de aquellos entornos cercanos a ellos/as (entorno del colegio, jardines de su barrio o el riachuelo que cruzan a diario) y donde observen que hay un cúmulo de basuras. Las fotos las traerán en un pendrive y las utilizarán para añadirlas a su trabajo posterior.

2) Pensar en una idea que se podría llevar a cabo para solucionar el problema de los plásticos que se generan en el centro y en el patio. Con estas ideas, cada uno de los grupos elegirá el trabajo que llevará a cabo. 

El objetivo principal de este trabajo, es que tomen conciencia de que ellos mismos pueden dar grandes soluciones a pequeños problemas y que comprendan el daño que se puede producir en los ecosistemas más cercanos a nosotros. 

Han empezado el proyecto llenos de emoción y con una actitud muy positiva.
¿Qué ideas se les ocurrirán a nuestros peques?



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